close

Standort Krefeld

acadon AG
Königsberger Straße 115
47809 Krefeld

Tel.: +49 (0) 21 51 96 96-0
Fax.: +49 (0) 21 51 96 96-96
E-Mail: info@acadon.de

close

Support

Hotline _timber
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-103
E-Mail: support@acadon.de

Hotline _packaging
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-303
E-Mail: packaging@acadon.de

Hotline _cooperations / _furniture
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-0
E-Mail: verbundgruppen@acadon.de

Hotline _venture
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-803
E-Mail: venture@acadon.de

meer contacten

Hotline _technology
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-200
E-Mail: technik@acadon.de

Administration/Marketing
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-0
E-Mail: marketing@acadon.de

Voorraadbeheer en logistiek

Kernprocessen onder controle

Voorraadbeheer en logistiek

De brancheoplossingen van acadon op basis van Microsoft Dynamics NAV en Office 365 leveren u de tools waarmee u uw bedrijfsprocessen effectief kunt regelen en meer kunt realiseren.

  • Voorkom hiaten in uw proces: herken de zwakke schakels in uw leveringsproces en repareer ze voordat ze een echt probleem worden.
  • Neem gefundeerde beslissingen: zorg voor een leveringsproces met optimale afstemming. Door de vastlegging en samenvoeging van gegevens en real-time analyse kunt u waarborgen dat de goederen altijd op het juiste tijdstip bij de juiste ontvanger aankomen.
  • Werk met concrete cijfers: door meer transparantie en controle bij de productie, opslag en logistiek kunt u uw operationele kosten naadloos volgen en uw winstgevendheid in de gaten houden.
Functies

Richt de productomgeving voor uw magazijn in met behulp van parameters zoals eenheid, methode voor afgifte van voorraadgoederen en in- en verkoopprijs. Boek producttransacties zoals inkoop, verkoop, ontvangst en afgifte in het voorraadboek. Geboekte hoeveelheden en kosten worden in de voorraadadministratie opgeslagen en vormen de basis voor de voorraadwaardering en de berekening van andere waarden. Het basisvoorraadpakket is geïntegreerd in de financiële administratie, de debiteuren- en verkoopadministratie en de crediteuren- en inkoopadministratie en dient als uitgangspunt voor alle overige functies op het gebied van voorraadbeheer.

  • Opslagplaatsen
  • Producttracering
  • Productverwijzingen
  • Producttoeslagen en -kortingen, bijvoorbeeld vracht- en verzekeringskosten
  • Verplaatsingen
  • Meerdere vestigingen
  • Samenstelling van colli: samenvoeging van meerdere producten tot een colli, ongeacht of ze zelf geproduceerd of ingekocht zijn.

Voorraadbeheer en logistiek

Logistieke processen zoals inkomende, interne en uitgaande goederenbewegingen, orderpicking en aanmaak van transportorders

Mobiel gegevens vastleggen

Met het systeem voor mobiele gegevensvastlegging worden uw gegevens automatisch opgeslagen en onderhouden. Zo bent u zelfs in hectische omgevingen altijd verzekerd van betrouwbare gegevens. Het systeem ondersteunt geselecteerde logistieke processen, waardoor verregaande automatisering mogelijk is.

Voorraadbeheersing

Beheer uw producten op magazijnnummer. Voer de ontvangen en opgeslagen goederen in op basis van de opslagloods. Maak bij de orderpicking gebruik van een sjabloon en houd rekening met prioriteiten voor opslagzones en -locaties. Verplaats producten handmatig van de ene naar de andere opslagloods of verstuur een bericht om opslagcapaciteit en orderpicking te optimaliseren. Verkooporders, inkooporders, verplaatsingsopdrachten, retourzendingen en productieorders kunnen gebruikmaken van de processen voor opslag en orderpicking. Voor deze processen worden voorstellen gedaan.

Transportplanning

Dankzij de transportplanning kunt u het gebruik van uw wagenpark optimaliseren, de kosten verlagen, de planningstijden verkorten en de planningsafdeling ontlasten.

Inventarisatie

Met de CKL-waarderingsmodule PLUS voor Microsoft Dynamics NAV kunnen de vlottende activa in het kader van de jaarafsluiting flexibel gewaardeerd worden (voorraadwaardering) volgens de wettelijke waarderingsvoorschriften. Alle vlottende activa worden strikt op basis van de laagste waarde gewaardeerd. Hierbij gelden voor de waarderingsregels de volgende waarderingscriteria:

  • Leeftijdsstructuur
  • Productbereik
  • Afgiftemethode
  • Vervaldatum van partijen
  • Magazijnen
  • Laagste waarde
  • Laagste waarde in vreemde Valuta

Handmatige correctie van afzonderlijke waarden

De CKL-waarderingsmodule PLUS is helemaal gebaseerd op de goederenbewegingen in Microsoft Dynamics NAV. Elke beweging wordt volgens de toegewezen waarderingsregel geïnterpreteerd, waarna er een boekingsvoorstel volgt. Hierbij wordt altijd de laagste waarde van alle geldige boekingsregels als geldig aangeduid. Via een handmatige correctie kan de gebruiker de waarde wijzigen of aanpassen.