close

Standort Krefeld

acadon AG
Königsberger Straße 115
47809 Krefeld

Tel.: +49 (0) 21 51 96 96-0
Fax.: +49 (0) 21 51 96 96-96
E-Mail: info@acadon.de

close

Support

Hotline _timber NL
Skype: +31 8513 03271
E-Mail: support@acadon.de

Hotline _timber DE
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-103
E-Mail: support@acadon.de

Hotline _packaging
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-303
E-Mail: packaging@acadon.de

Hotline _cooperations / _furniture
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-0
E-Mail: verbundgruppen@acadon.de

Hotline _venture
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-803
E-Mail: venture@acadon.de

meer contacten

Hotline _technology
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-200
E-Mail: technik@acadon.de

Administration/Marketing
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-0
E-Mail: marketing@acadon.de

Klantendag 2019 – Alle veranderingen op een rij

Microsoft Dynamics 365 Business Central

Tijdens het welkomstwoord heeft Klaus Fander uitgelegd welke wijzigingen er bij Microsoft zijn. Welke kant gaat het op met Microsoft Dynamics 365 Business Central en welke gevolgen heeft dat voor u als NAV gebruiker.

In de toekomst zal het om integratie gaan met andere programma’s en om artificiële (kunstmatige) intelligentie. Daarmee wordt bedoeld dat het systeem voor u denkt en met voorstellen komt. Hiervoor is veel data nodig.

Om hier in de toekomst optimaal gebruik van te maken, zullen we dan ook een verschuiving zien naar de cloudomgevingen. Mogelijk heeft u er al van gehoord, maar de term blockchain zal dan niet meer vreemd zijn. Blockchain is een soort internet alleen voor data. Internet heeft van allerlei informatie, blockchain heeft van allerlei data. Omdat data dan op verschillende databases in de cloud wordt bewaard is het veiliger en betrouwbaarder. Het is niet interessant voor hackers.

Hierdoor wijzigt ook het businessmodel. De omzet zal meer uit service komen dan vanuit licentie aanschaf.

Verder wordt door Microsoft volop gekeken naar gebruikersvriendelijkheid. Het moet makkelijker zijn om met een systeem te werken. Vandaar ook de integraties met andere programma’s (denk bijv. aan de Outlook add of Excel add in).

Business Central zal na 2020 geen Windows client meer hebben. Daar moeten we met ons allen van bewust zijn. De toekomst zit in de Universual client (oftewel de webclient). Dus nieuwe ontwikkelingen zullen ook gedaan worden op de webclient en niet op de Windows client. Het voordeel hiervan is dat we geen omkijken meer hebben naar de installatie van de clients.

Op 1 april is bij acadon de officiële lancering van de Microsoft Dynamics 365 Business Central Timber oplossing.

De praktijk van Business Central

Jan Schellekens heeft tijdens zijn presentatie de praktische kant laten zien. Enkele wijzigingen die genoemd zijn:

  • Artikelen die je wilt blokkeren  of op status Fade out wilt zetten kan nu voor “inkoop” en “verkoop” tabellen apart.
  • Profielen zijn makkelijker te wisselen
  • Rapporten die je in Excel opent zien er nu ook echt netjes uit (indien Excel Add In geïnstalleerd is)
  • Op dit moment kun je nog niet met shortcuts werken, dit gaat wel komen in de toekomst)
  • De optie van “Productgroepen” zal eruitgaan, binnen de artikelcategorie kun je met een structuur gaan werken
  • Je kunt gebruikerstaken aanmaken
  • Je kunt een complete adminstratie omtrent persooneelskosten bijhouden
  • Hij kan met voorstellen van artikelen komen

Verder nog een aantal aanpassingen besproken die tijdens de releases afgelopen jaar zijn gemaakt.

IB the data company

IB is een onafhankelijke partij die sinds 2004 voor een gestructureerde informatie-uitwisseling zorgt tussen leveranciers en afnemers in de bouwbranche.

Op verzoek van klanten zijn wij bezig dat dit direct vanuit NAV kan:

Importeren van de gegevens die je download van IB Datapool is mogelijk.

Nu bezig met het exporteren van de gegevens naar IB Datapool.

Voor degene die het nog na wil lezen, hieronder vindt u de links van de presentaties.

https://www.acadon.nl/wp-content/uploads//2019/02/opening-klantendag.pdf

https://www.acadon.nl/wp-content/uploads//2019/02/Klantendag_2019.pdf

Vrijdag 8 februari: Grafische planning

Een zeer interessante workshop van de grafische planning van de productie van Netronic.

De volgende informatie is vanuit Netronic naar ons toegestuurd:

General information on the VPS:
https://www.netronic.com/dynamics-nav/visual-production-scheduler

Introductory video (5 minutes):
https://www.youtube.com/watch?v=lymvpxT1Wr8&list=PL_VphxHDayPDdUSkocAyKCuWpLGFeqEKn&index=17

Introductory webinar (33 minutes):
https://netronic.wistia.com/medias/oxre2xvrmg