close

Standort Krefeld

acadon AG
Königsberger Straße 115
47809 Krefeld

Tel.: +49 (0) 21 51 96 96-0
Fax.: +49 (0) 21 51 96 96-96
E-Mail: info@acadon.de

close

Support

Hotline _timber NL
Skype: +31 8513 03271
E-Mail: support@acadon.de

Hotline _timber DE
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-103
E-Mail: support@acadon.de

Hotline _packaging
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-303
E-Mail: packaging@acadon.de

Hotline _cooperations / _furniture
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-0
E-Mail: verbundgruppen@acadon.de

Hotline _venture
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-803
E-Mail: venture@acadon.de

meer contacten

Hotline _technology
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-200
E-Mail: technik@acadon.de

Administration/Marketing
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-0
E-Mail: marketing@acadon.de

Met onze webshop wordt online hout verkopen eenvoudig

Met ons is uw business in een handomdraai online

Met acadon_webshop wordt online hout verkopen eenvoudig: sale around the clock

Veel bedrijven denken nog altijd dat webshops niet voldoen aan de behoeften van B2B of niet passen bij de specifieke uitdagingen van hun branche. Daartegenover staan de uitdagingen van hun dagelijkse business en de alsmaar hogere eisen van klanten. Voorbeelden hiervan zijn de weergave van klantspecifieke prijzen en kortingen, een steeds vaker wisselend assortiment en complexe verkoopprocessen.


Open snel en eenvoudig de deuren van uw webshop: 5 goede redenen om met uw business online te gaan

Of u nu gewoon een nieuw verkoopkanaal wilt openen, uw klantenservice wilt verbeteren of uw klanten uitvoerige, actuele productinformatie wilt bieden, acadon_web.shop is hét antwoord.

Er zijn vele redenen voor een webshop. Wij hebben op basis van onze ervaring en de feedback van onze klanten de volgende top 5 samengesteld:

1.  Omzet verhogen

Via een webshop kunt u zowel klanten met een grote omzet als klanten met een kleine omzet bereiken. De tijd die u met een online B2B-portal bespaart, kan besteed worden aan de intensivering van klantrelaties en een duurzame toename van toekomstige inkomsten.

Een ander voordeel van een webshop is de mogelijkheid van cross- en upselling. Hiermee kunt u uw omzet aantoonbaar verhogen door klanten in aanvulling op een al geselecteerd product soortgelijke producten te presenteren. U genereert zo een grotere vraag, waardoor de omzet nog verder toe kan nemen.

2. Processen optimaliseren

Veel bedrijven bieden de klant een assortiment en prijzen die afgestemd zijn op zijn status. De verwerking van deze ‘regels’ in uw webshop is erg omslachtig. Met een geïntegreerde webshopoplossing zoals acadon_webshop kan dit probleem effectief en innovatief opgelost worden. Op basis van klantgegevens die rechtstreeks uit het eigen ERP-systeem afkomstig zijn, kunnen bestellingen, klantspecifieke prijzen, producten en hun beschikbaarheid overzichtelijk weergegeven worden.

3.  Kosten verlagen

Door de online B2B-portal als informatieplatform voor uw klanten te gebruiken, kunt u efficiënt kosten besparen. Veelgestelde vragen over producteigenschappen, de beschikbaarheid van bepaalde producten, kwantumkorting en het gebruik van afzonderlijke producten kunnen simpelweg beantwoord worden via het verkoopportal. Het beantwoorden van deze vragen per telefoon of e-mail kost uw bedrijf veel meer tijd en geld.

4. Tijd besparen

Vaak lopen de afhandeling en opvolging van orders in de webshop en het ERP-systeem parallel. Hierdoor bestaat het risico dat er zaken dubbel geregistreerd worden en dat het bestelproces vertraging oploopt. Dit leidt mogelijk tot fouten in de orderverwerking en bij de levering, wat uiteindelijk kan resulteren in ontevreden klanten. Als uw webshop in uw ERP-systeem geïntegreerd is, wordt het bestelproces geautomatiseerd en daarmee de efficiency van uw bedrijf geoptimaliseerd.

5. Kansen ten volle benutten

Bij een online verkoopportal kunnen uw klanten niet alleen bepalen hoe ze iets bestellen, maar ook wanneer ze dat bestellen. Klantspecifieke prijzen en assortimenten zijn hiermee 24/7 voor uw klanten beschikbaar. Onze ervaringen met B2B-klanten hebben ons geleerd dat er grote omzetkansen liggen buiten de traditionele openingstijden.

acadon_web.shop: de toekomst van uw e-commerce

U wilt de stap naar e-commerce maken en uw online verkoop optimaliseren? Omdat het verkoopproces bepalend is voor het succes van uw bedrijf, is de inrichting van een online verkoopkanaal niet meer dan logisch. Een webshop waarin uw klanten snel, eenvoudig en op elk gewenst moment bestellingen kunnen plaatsen, is daarom onmisbaar.

Integratie in uw brancheoplossing van acadon

In uw bedrijf vormt het ERP-systeem de spil voor een efficiënt verloop van uw bedrijfsprocessen. Veel e-commerceoplossingen beweren ‘geïntegreerd’ te zijn, maar kunnen dat in de praktijk niet waarmaken. Omdat acadon_web.shop volledig geïntegreerd kan worden in uw brancheoplossing van acadon, bespaart u veel tijd en geld. U hoeft niet eindeloos te investeren in interfaceoplossingen, en al in het ERP-systeem aanwezige applicaties en functionaliteiten kunnen gebruikt worden voor de afhandeling van orders. Alle bedrijfsgegevens komen uit één bron en worden op slechts één plek beheerd.

Een duidelijk overzicht

Steeds weer naar dezelfde standaardbestellingen zoeken is zonde van de tijd. Aan de hand van hun bestelhistorie kunnen uw klanten terugkerende bestellingen snel opnieuw plaatsen. Via de optie ‘Snel bestellen’ kunnen klanten direct bestellen en hoeven ze niet meer onnodig te zoeken naar producten die al vaker besteld zijn.

Gebruiksvriendelijke navigatie

Er zijn webshops waarin je door de bomen het bos niet meer ziet. Het ontbreken van een goede zoekfunctie is een van de meest voorkomende redenen waarom kopers niet tot aankoop overgaan. Daarom beschikt acadon_web.shop over gebruiksvriendelijke navigatiefuncties.

Klantspecifieke prijzen en assortimenten

In acadon_web.shop kunt u klantspecifieke prijzen, voorwaarden en assortimenten weergeven. Dat is niet alleen gemakkelijker voor u, maar het zorgt er ook voor dat uw klanten eenvoudig kunnen bestellen.

acadon_web-shop_schaubild_2_weiss_niederlaendisch