close

Standort Krefeld

acadon AG
Königsberger Straße 115
47809 Krefeld

Tel.: +49 (0) 21 51 96 96-0
Fax.: +49 (0) 21 51 96 96-96
E-Mail: info@acadon.de

close

Support

Hotline _timber NL
Skype: +31 8513 03271
E-Mail: support@acadon.de

Hotline _timber DE
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-103
E-Mail: support@acadon.de

Hotline _packaging
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-303
E-Mail: packaging@acadon.de

Hotline _cooperations / _furniture
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-0
E-Mail: verbundgruppen@acadon.de

Hotline _venture
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-803
E-Mail: venture@acadon.de

meer contacten

Hotline _technology
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-200
E-Mail: technik@acadon.de

Administration/Marketing
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-0
E-Mail: marketing@acadon.de

Beheer van productgegevens

De meest actuele productinformatie vanuit één bron

acadon_pim (productinformatiemanagement): alle productgegevens in één systeem

Zodra er productgegevens gebruikt moeten worden voor bijvoorbeeld het vullen van een webshop of het maken van een productcatalogus, staan de betrokkenen voor een grote uitdaging. De vereiste productgegevens moeten volledig, up-to-date en betrouwbaar zijn. Dat is een tijdrovend en kostenintensief proces.

Zonder productinformatiemanagement (PIM) moeten alle relevante gegevens uit verschillende bronnen verzameld worden. Binnen een bedrijf zijn productgegevens verspreid over meerdere servers, verschillende softwaresystemen, tabellen, tekstbestanden, fotomappen en dtp-documenten. Vaak zijn er meerdere versies van bestanden. Wijzigingen in documenten zijn niet te volgen en gegevens van de laatste bewerker ontbreken. Er moet onderzocht worden welke gegevens up-to-date en correct zijn. Dit alles kan tijdrovend en kostenintensief zijn en vergt veel van de beschikbare bedrijfsmiddelen.

Bij afwezigheid van een PIM-systeem zijn de mogelijkheden voor productcommunicatie en -beheer sterk beperkt.

 


Alles in één systeem

De ERP-applicatie is het middelpunt voor het beheer van productgegevens. Omdat het productaanbod steeds groter en complexer wordt, moeten productgegevens efficiënt, betrouwbaar en mediumneutraal opgeslagen en beheerd worden. Deze taak wordt nu overgenomen door acadon_pim, dat in het ERP-systeem geïntegreerd is. Door de centrale opslag van gegevens is er minder onderhoud nodig, wordt dubbele invoer voorkomen, treden er geen fouten bij de overdracht op en neemt de kwaliteit van de gegevens toe.

acadon_pim bevat alle vereiste functies voor de opslag, het beheer en de verwerking van productgegevens. Alle vereiste productgegevens zijn in de centrale database beschikbaar voor verdere verwerking.

Uitvoerige productgegevens wekken vertrouwen bij de klant. Dankzij gedetailleerde productgegevens, -kenmerken en -beschrijvingen kan de klant precies dat product vinden dat aan zijn behoeften voldoet. Daarom spelen betrouwbare en actuele productgegevens een steeds belangrijkere rol in de communicatie met de klant.

 

pim_grafik_nl


Dit heeft acadon_pim allemaal te bieden

Beheer van gegevens

  • Gegevens classificeren: opzetten van hiërarchieën waarmee het productaanbod gestructureerd kan worden, zodat producten sneller gevonden en gegevens door overdracht gemakkelijker onderhouden kunnen worden.
  • Gegevens verrijken: producten komen tot leven dankzij aanvullende informatie, zoals productspecificaties, beschrijvingen of gebruiksinformatie.
  • Toevoeging van media: door de toevoeging van foto’s en documenten zoals handleidingen en montage-instructies worden producten in de catalogus of de webshop nog aantrekkelijker.
  • Internationalisering: maak gebruik van vertalingen om producten in meerdere talen te kunnen presenteren.
  • Verwijzingen: de koppeling van accessoires, alternatieve producten of reserveonderdelen. Kwaliteitsborging: controleer uw gegevens op volledigheid en consistentie met behulp van checklisten om zo te waarborgen dat alleen gecontroleerde en goedgekeurde gegevens gepubliceerd worden.

Integratie van gegevens

  • Via classificatiesystemen zoals BMEcat, Datanorm, eClass, ETIM en CSV kunnen leveranciersgegevens in verschillende formaten automatisch in acadon_pim geïmporteerd worden. Dit vergemakkelijkt het vastleggen van gegevens en het inlezen van actuele en grote hoeveelheden leveranciersgegevens in uw systeem.

Uitvoer van gegevens

  • Vandaag de dag is communicatie met de klant niet beperkt tot gedrukte media zoals catalogi en productinformatiebladen. Platformen zoals YouTube, Twitter en Facebook zijn niet meer weg te denken. Deze platformen bieden naast de eigen website en eventueel de webshop de mogelijkheid om actuele productgegevens te presenteren. En last but not least, de eigen buitendienst, die tijdens het contact met de klant aangewezen is op actuele en uitvoerige gegevens.

acadon_pim waarborgt dat iedereen via één centraal systeem over hoogwaardige productgegevens kan beschikken. Dankzij de strikte scheiding van inhoud en ontwerp kunt u uw sjablonen voor de meest uiteenlopende toepassingen, zoals Word, Excel, InDesign, websites, webshops of mobiele apps, helemaal zelf vormgeven.

 

Containerkarte PIM