close

Standort Krefeld

acadon AG
Königsberger Straße 115
47809 Krefeld

Tel.: +49 (0) 21 51 96 96-0
Fax.: +49 (0) 21 51 96 96-96
E-Mail: info@acadon.de

close

Support

Hotline _timber NL
Skype: +31 8513 03271
E-Mail: support@acadon.de

Hotline _timber DE
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-103
E-Mail: support@acadon.de

Hotline _packaging
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-303
E-Mail: packaging@acadon.de

Hotline _cooperations / _furniture
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-0
E-Mail: verbundgruppen@acadon.de

Hotline _venture
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-803
E-Mail: venture@acadon.de

meer contacten

Hotline _technology
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-200
E-Mail: technik@acadon.de

Administration/Marketing
Skype: +49 (0) 21 51 96 96-0
E-Mail: marketing@acadon.de

Inkoop en verkoop

Kernprocessen onder controle

Inkoop- en verkoopbeheer

De brancheoplossingen van acadon op basis van Microsoft Dynamics NAV en Office 365 leveren u de tools waarmee u uw bedrijfsprocessen effectief kunt regelen en meer kunt realiseren:

  • Herken op voorhand behoeften van klanten: zet historische gegevens om in waardevolle inzichten. Met krachtige analysetools kunt u trends en verkoopkansen vroegtijdig vaststellen.
Functies

Basispakket voor debiteuren en crediteuren

  • Stamgegevens van leveranciers beheren en onderhouden. Het basispakket is geïntegreerd in de basispakketten voor het voorraadbeheer en de financiële administratie en dient als uitgangspunt voor alle overige inkoop- en verkoopactiviteiten
  • Inkoop- en verkoopfacturen
  • Verkoopprijzen: aanmaak en gebruik van kortingen die op meerdere niveaus en met inachtneming van productkortingsgroepen berekend worden
  • Calculatie van orders
  • Bepaling van verkoopprijzen bij dynamische varianten
  • Orderbeheer voor de aanmaak van offertes en raamcontracten en beheersing van verkoopprocessen (deelleveringen, scheiding van levering en vooruit te betalen facturen)
  • Annuleren van orders: bij de annulering van orders worden de bijbehorende bestellingen en productieorders meegenomen en eventueel ook geannuleerd, wat betekent dat een complete orderketen geannuleerd wordt
  • Retourzendingen
  • Reclamaties
  • Bestelvoorstel

Inkoop

  • Offerteaanvragen
  • Bestellingen rechtstreeks op basis van bestelvoorstellen
  • Betalings- en leveringsvoorwaarden voor leverancier
  • Workflows voor bestelautorisatie
  • Planning van materiaalbehoefte
  • Automatische kosten toewijzing
  • Importmodule

Verkoop

  • Offerte- en orderaanmaak
  • Herinneringsfuncties
  • Aanmaak van klanten en potentiële klanten
  • Uitgebreide klantgegevens (beschikbaarheid van producten, vervangende producten, uitstaande betalingen, kredietlimieten, openstaande en geleverde orders)
  • Prijzen en speciale tarieven
  • Reclamaties