Functies

De timber365-functies: Aangepast aan uw behoefte!

Het concept acadon_timber365 is ideaal voor kleine en middelgrote bedrijven in de houtbranche. Dat geldt ook voor de productiebedrijven (eigen productie /loonwerk /uitbesteed werk). De oplossing omvat alle functionaliteiten die nodig zijn voor een onderneming, zoals offerte- en orderverwerking, voorraadbeheer, goederenstroom, financiële boekhouding. Dit alles vanuit een eenvoudige cloudoplossing.

De software wordt voor alle processen voortdurend aan de bijzondere wensen en eisen van de houtbranche aangepast. U kunt hierbij denken aan het importeren van goederen, voor de handel in hout of  bijvoorbeeld productie. Onze oplossing is voor alle dimensies in de houtbranche te gebruiken omdat:

  • u verschillende artikelsoorten kunt inrichten, bijv. variantartikelen, pakketartikelen, toebehoren, diverse artikelen, etc
  • de branchspecifieke maatberekeningen voor u zijn ingericht ( zo kan er ook gerekend worden met maatwinst en maatverlies, met andere inkoop als verkoopeenheid, met fbm/hbm/ISO maten)
  • u kunt werken met pakket/ lotnummers (complete importmodule)
  • variabele verpakkings en hoeveelheden geen probleem zijn
  • de oplossing ondersteuning biedt aan certificeringen (FSC, PEFC, CE, ISPM etc.)

… en met het timber365-rolcenter heeft iedereen in de onderneming de belangrijkste informatie voor hem / haar op 1 scherm!



build

Voorraad en Transport

  • Goederenontvangst
  • Opslaglocaties
  • Voorraadmanagement
  • Inventarisatie
  • Standaard rapporten (Voorraadwaarde-analyses)
  • Transportplanning met route overzicht /verwerking


shopping_cart

Inkoop

  • Aanvragen
  • Bestellingen
  • Gekoppelde bestellingen vanuit verkooporders
  • Inkoopraamcontracten
  • Importcalculaties





person

Financiële administratie

  • Rekeningschema (incl. analyse)
  • Stamdata onderhoud (klanten,leveranciers, contacten, artikelen)
  • Aanmaningen
  • Kredietlimieten
  • BTW aangifte, intrastatmelding

folder

Verkoop & CRM

  • Klantendashboard: de snelste informatie- tool van de branche
  • Offerteverwerking met mogelijkheden voor opvolging /analyse
  • Orderverwerking met opvolging
  • Klachtenregistratie
  • Marge- en kredietlimiet controle
  • Calculatie tool
  • Werken met alternatieve posities
  • Contactonderhoud, Contactsegmentering, Campagnes




settings

Productie

  • Productieorders voor eigen  productie
  • Productieorders voor uitbesteed werk (externe productie)
  • Onderhoud en bewaking van productieorders
  • Verwerking op de productievloer mogelijk




Verdere functies

  • Complete Office- en Outlook- integratie
  • Standaard ontwikkelingen gedaan door Microsoft
  • Databetrouwbaarheid in de  Microsoft Azure cloud
  • Gebruiksvriendelijkheid door onder andere het vertrouwde office design
  • Lage hardwarekosten door gebruik van hardware met veel andere klanten in de cloud
  • Inclusief mobiel gebruik: door middel van webclient, tablet- en/of smartphone-app
  • Prijstransparantie en investeringszekerheid door het prijsmodel met verschillende pakketten en de mogelijkheid om maandelijks het aantal gebruikers aan te passen (toevoegen / opzeggen).